Showing: 1 - 1 of 1 RESULTS

Czym jest ksylitol i dlaczego to korzystna alternatywa dla typowego cukru?

Ksylitol wygląda i smakuje jak cukier, a dostarcza 40% mniej energii niż cukier. Ma najniższy indeks glikemiczny i jest metabolizowany bez udziału insuliny. Tym samym to świetny naturalny słodzik, jeśli masz cukrzycę i insulinooporność. Świetnie zapobiega on zniszczeniu szkliwa i zwiększa jego mineralizację. Dodatkowo jest prebiotykiem, który również wspiera florę jelitową niezbędną do dobrego trawienia i wysokiej odporności. Ksylitol może być niskokalorycznym zamiennikiem cukru i jest zdrową alternatywą dla tradycyjnych słodzików.

Czym dokładnie jest ksylitol?

Ksylitol może być niskokalorycznym naturalnym słodzikiem pozyskiwanym z kory brzozy. Jest on czasami określany jako glukoza brzozowa. Ksylitol jest chemicznie nie tylko cukrem, ale każdym alkoholem cukrowym, ta identyfikacja jest myląca. Oznacza to, że jest on trawiony inaczej niż glukoza, co sprawia, że jest odpowiedni dla diabetyków. Wygląda jak on zwykły cukier, a w rzeczywistości jest to biały, krystaliczny proszek, który jest bezwonny. Może być tak słodki jak cukier, ale ma o 40% mniej kalorii. W rzeczywistości ksylitol występuje w wielu owocach i warzywach.

Czy ksylitol zapobiega próchnicy zębów?

Badania naukowe dowiodły, że ksylitol może zapobiegać próchnicy zębów. Nie jest on przekształcany przez bakterie w jamie ustnej w kwasy szkodliwe dla zębów człowieka, ponieważ nie ulega fermentacji w jamie ustnej. W dalszym ciągu wykazuje, że może przywrócić równowagę kwasowo-zasadową w jamie ustnej i zapobiegać rozwojowi próchnicy właściwej wywołanej przez Streptococcus mutans. Ksylitol:

  • może zapobiegać próchnicy,
  • zapobiega również rozwojowi płytki nazębnej,
  • poprawia mineralizację szkliwa zębów.

Jak ksylitol może zapobiegać cukrzycy i wyszczupla sylwetkę?’

Ksylitol może zastąpić konwencjonalny cukier, dzięki czemu jest niskokaloryczną alternatywą, szczególnie dla osób cierpiących na cukrzycę i insulinooporność. Jest on zalecany dla diabetyków nie tylko dlatego, że dostarcza 40% mniej energii niż zwykły cukier, ale także ma niższy poziom cukru we krwi. Jest to doskonały słodzik dla diabetyków, ponieważ jest metabolizowany przez insulinę (bezpośrednio w wątrobie lub tylko pośrednio w jelicie grubym poprzez fermentację bakteryjną). Spożycie ksylitolu powoduje mniejszy wzrost poziomu cukru we krwi niż spożycie cukru i dlatego nie powoduje nagłego pojawienia się insuliny. Ksylitol jest prebiotykiem, co oznacza, że wspomaga rozwój korzystnej flory jelitowej.